Prin implementarea proiectului, DGPI vizează asigurarea unui nivel ridicat de încredere și siguranță pentru creșterea atractivității utilizării cărții electronice de identitate (CEI) și accesării serviciilor publice electronice aferente.
Sistemul de alertă timpurie reprezintă soluția de securitate optimă pentru asigurarea exploatării sistemelor utilizate în emiterea și punerea în circulație a CEI, precum și pentru utilizarea, în mod neîntrerupt și în condiții de siguranță, a serviciilor publice electronice furnizate de MAI. În acest fel, se vor crea premisele realizării în mod automat a colectării, procesării, validării și evaluării integrate a datelor și informațiilor multisursă pentru a anticiparea, detectarea, prevenirea și contracararea amenințărilor de securitate, tehnice și non tehnice, asociate cu emiterea și utilizarea CEI.
Proiectul este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta 7 – Transformare digitală, Investiția 8 – Cartea electronică de identitate și semnătura digitală, Jalonul 174 Punerea în aplicare a măsurilor de sprijin pentru implementarea cărții de identitate electronice și a fost depus în cadrul apelului necompetitiv de proiecte – COD: PNRR/2024/C.7/I.8/1.
VALOAREA TOTALĂ A PROIECTULUI:
106.420.986 lei, din care 89.429.400 lei reprezintă valoarea eligibilă din PNRR și 16.991.586 lei TVA.
DATĂ ÎNCEPERE ŞI DATĂ FINALIZARE PROIECT:
Perioada de implementare a proiectului este de 22 de luni (29.08.2024 – 30.06.2026)